niedziela, 11 października 2015

Biegnij Warszawo 2015

Nie wyszedł mi ten start i już. Nie zamierzam się mazać na blogu więc w krótkich żołnierskich słowach mogę napisać, że do porażki przyczyniły się: moja waga przed startem, pogoda (zbyt ciepło), dokuczliwe słońce, wiatr, lekka infekcja i katar w tygodniu przedstartowym (na szczęście bez gorączki). Nic, praktycznie nic nie ułożyło się przed tym biegiem. Szkoda, bo mam w tej chwili formę na 43-44 minuty, co pokazał bieg w Kleszczowie.

Czas netto: 45:29
OPEN: 643/8620
Pogoda: 23 st., bezchmurne niebo, słońce, wiatr 18 km/h


Stanąłem rano na wadze i wyświetliła się liczba 82.5 kg. No dobra, to jeszcze raz Bzzyyyyk... No i znowu 82.5 kg. O kurde, jak to się stało ? Od razu odeszła mi ochota na ten bieg. Ale zjadłem śniadanie i pojechałem samochodem w kierunku stadionu przy Łazienkowskiej, zaparkowałem przy ulicy Róż. Była już jedenasta, bieg zaczynał się o dwunastej. Wiedziałem, że będzie trudno skorzystać mi z depozytu i zostawiłem wszystko w samochodzie. Rozpocząłem rozgrzewkę dwadzieścia minut później, zbyt krótką i zbyt niedbałą. Potem toaleta i pobiegłem ustawić się w strefie. Moja strefa (poniżej 45 minut) startowała jako pierwsza. O dziwo, było luźno, wydaje mi się, że ludzie raczej karnie ustawiali się w swoich strefach. Wystartowaliśmy w południe, pogoda nie sprzyjała, ale nie była całkiem zła.

Pierwszy kilometr w 4:20, trochę za szybko, tętno 174, nie było tłoku na starcie, ludzie się nie przepychali, strefy działały (przynajmniej ta pierwsza - poniżej 45 minut, o innych się nie wypowiadam).

Drugi kilometr w 4:23, zwalniam, ale tętno na końcu tego kilometra to 179 uderzeń, za dużo, czuję to, że jest to za dużo i wiem, że nie będzie dobrze :(

Trzeci kilometr w 4:25, tętno 182 uderzenia (92% tętna maksymalnego) i niestety – w czasie tego biegu nie zejdzie już poniżej tego poziomu. Pierwszy raz mam ochotę zwolnić, odpuścić ten bieg.

Czwarty kilometr w 4:26, podbieg na ulicy Spacerowej, podbieg jeszcze daję radę przebiec w niezłym tempie, ale bardzo mnie osłabia i męczy. Cały czas myślę, żeby zejść z trasy, przejść do marszu. Widzę pierwszych maszerujących i wewnętrzy diabełek mówi "oni idą, ty też możesz sobie trochę podejść". Tętno na końcu czwartego kilometra wariuje - 188 uderzeń.

Piąty kilometr w 4:38, słabnę, kryzys ciągle trwa, cały czas walczę ze sobą, żeby biec, żeby nie zwolnić, tętno 185 uderzeń. Myślę o swoich biegach WB2, które biegałem podobnym tempem, ale z tętnem o jakieś 15 uderzeń mniejszym. Wtedy nie było słońca i było 10 stopni mniej. Już wiem, że 43:30 jest dziś nieosiągalne.

Na początku szóstego kilometra widzę ustawione kubeczki z wodą, normalnie na dystansie 10 km wody nie piję, ale dziś jest ciepło, mam wyschnięte usta i biorę kubeczek, piję dwa łyki, resztę wylewam na głowę. Tętno stabilizuje się na poziomie 185-186 uderzeń, ale tempo jest marne – kończę ten kilometr ze średnim 4:37/km.

Siódmy kilometr w 4:44, wyraźnie zwalniam, kryzys trwa, ale wiem, że jak przebiegnę ten siódmy kilometr to dam radę przebiec dobrym tempem cały bieg, tętno 184-185 uderzeń. Jakaś staruszka z laską przeciska się przez tłum biegnących na Marszałkowskiej, zauważam ją w ostatniej chwili, ledwo omijam, ciekawe, czy równie odważnie włazi między pędzące samochody ;-)

Ósmy kilometr w 4:39, skręcamy z Marszałkowskiej w Aleje Jerozolimskie, sporo ludzi stoi po bokach, jednak ten bieg ma swój klimat i urok.

Dziewiąty kilometr w 4:45, skręcamy w Aleje Ujazdowskie, wiem, ze już dobiegnę, kryzys już za mną.

Dziesiąty kilometr w 4:16, biegniemy z górki, czuję ulgę, że za chwilę się ten bieg skończy, przyspieszam i nawet udaje mi się finisz w szybkim tempie, tętno dochodzi do 193 uderzeń, 45:29 netto, całkiem nieźle w końcu wyszło.

Najbardziej cieszy mnie z tego biegu nie wynik, nie fakt uczestnictwa, ale to, że przełamałem kryzys, że nie przeszedłem do marszu, nie zacząłem dreptać po 5:30/km, to cieszy...

A na koniec zagadka: bieg na dystansie 5 km przebiegłem dwa tygodnie temu ze średnim tętnem 180 uderzeń, jakie średnie tętno miałem podczas Biegnij Warszawo ?
Odpowiedź: 182 :)

Ahoj!

2 komentarze:

  1. Gratulacje za bieg pomimo okoliczności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, Piotrze :), cóż - z perspektywy półtora tygodnia po biegu - nie było tak źle ;-), chociaż szkoda życiówki, ale co się odwlecze...

    OdpowiedzUsuń